Аналіз результатів опитування громадян (відвідувачів суду),
проведеного за допомогою анкет у серпні 2016 року.
Загальна площа будівлі Вовчанського районного суду Харківської області складає
Аналіз проводиться у порівняні з даними проведеного опитування громадян у травні 2015 року, з тих самих питань, показники якого будуть зазначені у дужках.
Більшість опитаних – жінки 63 % (50,6%), чоловіків - 37 % (49,4%). Найбільш представлені респонденти з повною вищою освітою 77% (53,2%), з яких 57% (32,5%) мають вищу юридичну освіту.
53% (64,9%) респондентів представляють в суді особисто себе, 46% (25,1%) - інтереси інших осіб (є адвокатами, юрисконсультами, представниками сторін, прокурорами тощо). Для 50 % (40,3%) опитаних - це перший судовий процес, 2-5 разів були учасниками процесу – 20 % (35,1%) респондентів, 30 % (24,7%) - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше.
60 % (44,2%) відвідувачів - учасники цивільного процесу, 23 % (46,8%) - учасники кримінального процесу, 10 % (2,6%) - учасники адміністративного процесу, 7 % (6,5%) - учасники справ про адміністративні правопорушення.
У 20 % (20,8%) респондентів розгляд справи ще не розпочато, у 47 % (44,2%) - справа знаходиться на стадії розгляду, у 33 % (35,1%) - розгляд справи завершено.
Третина опитаних - 33% (35,1%) є цілком обізнаними з роботою суду, ще 47% (48,6%) - загалом обізнані, 17 % (10,8 %) - майже не обізнані, а 3 % (5,4%) - зовсім нічого не знають про роботу суду та суддів.
Переважна більшість респондентів 97% (95,7%) в цілому оцінили якість роботи Вовчанського районного суду Харківської області на «добре» або «відмінно», а 3 % вибрали «9» - не побажали відповідати. Інших відповідей не було зазначено. Тоді як у 2015 році 2,9% респондентів оцінили роботу суду на «задовільно» і 1,4% - на «погано».
За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,6 бали (4,7).
Виміри якості |
серпень 2016 року |
травень 2015 року. |
Доступність суду |
4,76 |
4,32 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4,76 |
4,54 |
Повнота та ясність інформації |
4,63 |
4,76 |
Сприйняття роботи працівників апарату |
4,63 |
4,70 |
Дотримання термінів судового розгляду |
4,23 |
4,63 |
Сприйняття роботи суддів |
4,70 |
4,77 |
Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в табл.
Таким чином, у Вовчанському районному суді Харківської області найкраще забезпечуються показники - доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, тоді як у 2015 році найкращим показником було сприйняття роботи суддів - їх коректність, доброзичливість, ввічливість, дотримання ними процедури розгляду справи, надання сторонам можливості обґрунтувати свою позицію, належна підготовка до справи та знання справи.
Найгірше в суді забезпечується дотримання термінів судового розгляду, що пов'язано, в основному з: недотриманням графіку початку судових засідань – 13% - негативних відповідей; неврахування побажань учасників судового процесу у призначенні дня та часу судового засідання – 20 % негативних відповідей; 10% опитаних невчасно тримали повістки про виклик до суду; 6,7% опитаних вважають необґрунтованими затримки/перенесення судових засідань.
Серед зауважень та пропозицій, щодо покращення роботи суду відвідувачі вказали на таке: «покращити умови праці працівників суду і доступ для людей з обмеженими можливостями» та «облаштування гардеробу».
60% опитуваних вказали, що їх враження від візиту до суду сьогодні відповідають очікуванням, 40 % вказали, що враження були кращими ніж очікували.
30% опитуваних зазначили, що у порівнянні з минулим роком, якість роботи суду загалом значно покращилась; 20% - покращилася несуттєво; 10 % - залишилася без змін; 3 % - важко сказати; 36,7 % вказали «9» - код не відповіді.
36,7% опитуваних вказали, що відчули позитивні зміни в організації роботи суду, після запровадження автоматизованої системи діловодства; 56,6 % вказали «9» - код не відповіді; 6,7 % - не відчули ніяких змін.
Висновок:
В суді вживаються заходи щодо поліпшення якості роботи суду з урахуванням рекомендацій за результатами опитування громадян у травні 2015 року, тому показники – доступність суду, зручність та комфортність перебування у приміщенні суду - зросли.
Зниження показників з дотримання термінів судового розгляду, можливо, виникло через зростання навантаження на суддів, у зв’язку із неповною штатною чисельністю суддів.