flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Чугуївський міський суд Харківської області

Як захистити свої права споживача в мережі Інтернет?

03 вересня 2019, 11:26

відділ "Вовчанське бюро правової допомоги"
Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги інформує
:

 

 

Як захистити свої права споживача в мережі Інтернет?

#СпоживачВМережі

 

ПРАВИЛА ПРИДБАННЯ ТОВАРІВ ТА

ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ В ІНТЕРНЕТІ

 

При виборі інтернет-магазину для купівлі товару звертайте увагу на:

►      наповнення сайту

►      якість і деталізацію зображень товарів

►      відгуки покупців (можливість залишити відгук безпосередньо на сайті). Також радимо вивчати відгуки на різних форумах, через боодіе ЗеагсЬ, в соціальних мережах

►      наявність та наповнення сторінок у соцмережах

►      наявність офісу і торгових точок офлайн із зазначенням адреси та контактного телефону

►      посилання на магазин на сайтах фабрик-виробників товарів, чиї товари реалізує магазин

 

Перед покупкою обов'язково з'ясуйте:

►     найменування та місцезнаходження продавця

►    основні характеристики продукції (розмір, колір, матеріал виготовлення) ►     ціну товару та наявність додаткових платежів

►  порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки порядок повернення/обміну

У разі відсутності цієї інформації або небажання продавця надавати її – радимо відмовитися від купівлі товарів у такому магазині.

 

ПРОЦЕДУРА ПОВЕРНЕННЯ/ОБМІНУ ТОВАРУ

КУПЛЕНОГО В МЕРЕЖІ

 

Щоб повернути/обміняти придбаний в Інтернет-магазині товар:

  • збережіть документ, що підтверджує оплату та отримання товару
  • переконайтеся, що товар зберігся у первісному вигляді
  • протягом 14 днів з дня купівлі зверніться до продавця з вимогою повернути/обміняти товар
  • повідомте, як можна забрати товар - витрати за пересилку покладаються на продавця або за домовленістю сторін

 

 

 

Якщо продавець відмовляється прийняти/обміняти товар:

  • переконайтеся, що володієте інформацією про суб єкта господарювання, який здійснив продаж (найменування та місцезнаходження)
  • зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання

 

Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.

 

 

ШАХРАЙСТВО В ІНТЕРНЕТІ

 

Найбільш популярні види шахрайства в мережі:

  • невідправлення товару при повній сплаті його вартості покупцем
  • відправлення іншого товару замість попередньо оплаченого
  • продаж товару без супровідних документів на нього
  • занижена ціна на товар в інтернет-магазині
  • оператор просить підтвердити покупку товару назвавши дані банківської картки
  • повідомлення про виграш в лотереї, участі в якій ви не брали

 

Ознаки ненадійності інтернет-магазину:

►      відсутня повна інформація про продавця: назва, місцезнаходження, організаційно правова форма, контакти

►      відсутня інформація про ціну, умови та вартість доставки, гарантійні зобов’язання, порядок розірвання договору

►      вимагається виключно повна попередня сплата за товар

►      розміщено неунікальні зображення товару

 

 

ЯК ЗАХИСТИТИСЯ ВІД НЕДОБРОСОВІСНИХ ПРОДАВЦІВ

 

Як повернути кошти, сплачені за товар, який не надіслали:

  • зверніться із заявою про повернення коштів до Інтернет-магазину
  • у разі відмови або неотримання відповіді від продавця, зверніться до установи банку із заявою про повернення сплачених коштів
  • якщо банк відмовив у поверненні коштів, зверніться із заявою про вчинення злочину до підрозділів Національної поліції
  • якщо гроші були переведені через платіжну онлайн систему - зверніться в службу підтримки платіжної системи

 

Куди звертатися у разі порушення прав споживача в мережі?

  • адміністрації вебсайту (у разі, якщо це сайт оголошень)
  • до продавця з вимогою відновити порушене право
  • до суду
  • до управлінь держпродспоживслужби у вашій області
  • до Союз захисту прав споживачів України

До звернення прикладайте завірені копії документів, які підтверджують факт купівлі вами товару у вказаного продавця, надайте контакти продавця.

 

 

 

ОПЛАТА ПОСЛУГ ОНЛАЙН

 

Як здійснювати онлайн-оплати?

іРау.га чи LіqРау - сервіси онлайн оплати, які обслуговують сайти та додатки, через які можна замовити послуги чи товари.

Для проведення оплати через сайт/додаток потрібно натиснути кнопку «сплатити», після чого з'являється бланк для заповнення даних.

Серед даних, які потрібно вводити:

1)      номер картки, термін дії картки, а також CVС/СVV2 код

2)      суму, яку бажаєте перевести надавачу послуги (інколи сума заповнюється автоматично)

3)      призначення платежу

4)      номер телефону

 

Під час оплати онлайн ні в якому разі НЕ ПОВІДОМЛЯЙТЕ:

номер рахунку, МФО банку, реєстраційний номер облікової картки платника податків/ ідентифікаційний код юридичної особи, ПІН-код, кодове слово (слово-пароль).

 

Онлайн банкінг

Онлайн банкінг - це діяльність банку з надання комплексу послуг клієнтам щодо електронного управління своїми рахунками через Інтернет.

 

Більшість банків надають такі онлайн послуги:

  • блокування картки клієнтом, наприклад, в разі викрадення або втрати
  • виписки за рахунками
  • інформація про інші відкриті банківські продукти (платіжні картки, депозити, кредити, інше)
  • платежі в межах банку
  • платежі в національній валюті в межах країни
  • оформлення заяв на підключення до інших послуг (зтз-банкінг, картки, депозити, кредити, інше)

 

Додатково послуги можуть включати:

  • встановлення лімітів на різні види операцій
  • платежі в іноземній валюті
  • обмін валют
  • оплата рахунків про надані небанківські послуги (зокрема комунальні, зв’язок)
  • пряме поповнення балансу 5ІМ-карти мобільних операторів

 

 

ОНЛАЙН КРЕДИТИ

 

Що потрібно знати при оформленні онлайн позик

  • ретельно ознайомтеся з умовами кредитування і договором про отримання позики
  • окремо уточніть термін кредитування, відсоток за користування грошима, санкції за прострочення платежу та інші фінансові умови
  • повернути гроші доведеться (як банк так і організації мікрофінансування стягують заборгованість через суд)
  • якщо виникли труднощі з виплатою кредиту, то відразу ж зателефонуйте в кредитну організацію
  • якщо ви не повернете гроші в строк, ви потрапите в базу бюро кредитних історій як ненадійний позичальник

 

Як обрати установу, яка надає кредити онлайн?

Надавайте перевагу тим установам, які:

  • надають пільгові умов виплати кредиту: «кредитні канікули», пролонгація реструктуризація
  • мають зручний сайт або мобільний додаток, кредитний калькулятор
  • мають позитивні відгуки в інтернеті

 

Що потрібно знати при оформленні онлайн кредитів?

 

  1. Банк

 

Особа яка видає кредит чи займ - Банк

 

Розрахунок відсотків за користування –

Кредит видається за відсотками річних

 

Термін розгляду заявки -

Може бути встановлений термін в 3¬5 робочих дні,

особливо якщо мова йде про велику суму

 

Переваги і недоліки -

Більш складний процес отримання, але надійний. Має сталий відсоток, 10-40% на рік.

 

Документи  -

Паспорт, документи, що підтверджують соціальний статус, а також довідка про доходи

 

  1. Організація мікропозики

 

Особа яка видає кредит чи займ -  Будь-яка юридична чи фізична особа

 

Розрахунок відсотків за користування – Різні форми, як правило відсотки за день/тиждень/ місяць користування

 

Термін розгляду заявки - Протягом 30 хвилин

 

Переваги і недоліки - Більш простий спосіб, але потребує більше уваги під час укладання й погашення заборгованості

 

Документи  -  Реєстраційні дані паспорта та номер банківської карти

 

 

Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, пропонуємо звертатися за безоплатною правовою допомогою до Вовчанського бюро правової допомоги за адресою: Харківська область, м. Вовчанськ, вул. Торгова, 2, або телефонувати за номером (05741) 4-23-31.

 

Ти можеш зателефонувати та проконсультуватися у фахових юристів

ЄДИНИЙ КОНТАКТ-ЦЕНТР  0 800 213 103

wiki.legalaid.gov.ua